تاریخ : چهارشنبه, ۴ خرداد , ۱۴۰۱

احداث راه‌آهن ارومیه ـ تبریز 2000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  • کد خبر : 321189
  • 12 اردیبهشت 1398 - 9:10
احداث راه‌آهن ارومیه ـ تبریز 2000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از احداث قطار ارومیه ـ تبریز با اعتبار بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان خبر داد.

سید هادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به طرح احداث راه آهن ارومیه ـ تبریز، اظهار داشت: این طرح هنگام آخرین سفر ریاست جمهوری به استان به تصویب رسیده و با وجود برخی مخالفت‌ های مسئولان استانی سال گذشته در جدول 19 لایحه بودجه 97 قرار گرفت، اما بعد از امکان سنجی و پیگیری‌ های صورت گرفته توانستیم طرح مذکور را در جدول 20 لایحه قرار دهیم.

وی، با بیان اینکه امکان سنجی و مطالعات اجرای قطار سریع السیر ارومیه – تبریز مراحل پایانی را طی می‌ کند، افزود: اجرای مطالعات احداث قطار سریع السیر ارومیه – تبریز طی سال گذشته به اتمام رسیده و هم اکنون طرح کد اجرایی گرفته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اینکه مقرر شده این طرح به صورت مشارکتی توسط جذب سرمایه گذار و دولت وارد فاز اجرایی شود در حال حاضر در تلاش برای جذب سرمایه گذار هستیم.

وی، با اشاره به برخی از مزیت های این طرح، عنوان کرد: کاهش مدت زمان تردد بین دو کلان شهر ارومیه و تبریز به کمتر از یک ساعت، توسعه اجتماعی و اقتصادی در منطقه همراه با توسعه ترانزیتی و تجاری از جمله مزایای اجرای این پروژه است، هرچند این پروژه همزمان با اجرای ساخت میانگذر دریاچه ارومیه طراحی شده ولی تاکنون به مرحله اجرا در نیامده است.

بهادری، با تاکید بر افزایش توسعه و تحولات اقتصادی و تجاری در منطقه پس از اجرای این طرح، گفت: در حال حاضر این طرح که می‌ تواند کلید تحول اقتصادی، اجتماعی و علمی منطقه باشد، کد اجرایی گرفته و از وزارت راه و شهرسازی درخواست داریم در این زمینه، مساعدت و همکاری های لازم را داشته باشد.

وی، ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح جمعیت 5 میلیونی دو کلانشهر ارومیه – تبریز تحت پوشش قرار داده شده و زمینه تحول اقتصادی منطقه فراهم می شود و برای اجرای این طرح در مجموع 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: کاهش میزان تصادفات، کاهش تردد دو کلانشهر ارومیه و تبریز به کمتر از یک ساعت، کاهش مصرف سوخت و انرژی به دلیل تردد روزانه 10 هزار خودرو از اهداف و مزایای اجرای قطار ارومیه ـ تبریز است.

وی، با اشاره به اینکه در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز این طرح در طول 3 سال اجرا می‌ شود، اضافه کرد: بخشی از زیرساخت‌های اولیه ایجاد قطار ارومیه ـ تبریز در میانگذر ارومیه ایجاد شده است.

بهادری، گفت: در این زمینه یک تونل نیز در مسیر ارومیه به تبریز احداث می‌شود، بخشی از اجرای مسیر ریلی در محور شهید کلانتری و میانگذر دریاچه ارومیه از سال های قبل پیش بینی شده و با اجرای این طرح، دسترسی کلان شهر تبریز و شبکه ریلی کشور در 45 دقیقه میسر خواهد شد.

وی، با بیان اینکه شهروندان زیادی در این مسیر به دلیل تصادف‌های جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، ابراز داشت: بیشتر مردم آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی علاوه بر مراودات اقتصادی، نسبت خویشاوندی دارند یا به دلیل فرهنگ یکسان در دانشگاه‌ های یکدیگر تحصیل می ‌کنند و همین امر تردد در این مسیر را رونق بخشیده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه احداث خط ریلی ارومیه ـ تبریز تصویب شده و نامه‌ای در همین راستا به کمیسیون ماده 23 ارجاع داده شده است، عنوان کرد: احداث این خط ریلی یکی از وعده‌ های رئیس جمهوری به مردم آذربایجان است و امیدواریم عملی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://uromnews.ir/?p=321189

نوشته های مشابه

04خرداد
۵۶ جایگاه سی ان جی در جنوب آذربایجان غربی فعال است
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب؛

۵۶ جایگاه سی ان جی در جنوب آذربایجان غربی فعال است

04خرداد
ایران اسلامی هم اکنون یک قدرت بلامنازع در منطقه است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:

ایران اسلامی هم اکنون یک قدرت بلامنازع در منطقه است

ثبت دیدگاه