تاریخ : سه شنبه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۰
3

رسانه ها در راستای معرفی تولیدات بانوان مشارکت کنند/ اجرای همایش ملی کارآفرینی زنان در سال 97

  • کد خبر : 276312
  • 12 دی 1396 - 15:35
رسانه ها در راستای معرفی تولیدات بانوان مشارکت کنند/ اجرای همایش ملی کارآفرینی زنان در سال 97

مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: ضرورت دارد تا رسانه ها در راستای برندسازی و معرفی تولیدات استان مشارکت کنند.

به گزارش اروم نیوز، شهلا تاجفر صبح امروز در همایش کارآفرینی زنان در حوزه فناوری اطلاعات امروز که در سالن همایش های پردیس دانشگاهی ارومیه برگزار شد، با تقدیر از همه مشارکت کنندگان در برگزاری این همایش اظهار داشت: همایش ملی کارآفرینی زنان در حوزه فناوری اطلاعات در سال 97 برگزار می شود.

وی، افزود: علی رغم تلاش های مثبتی که در زمینه فناوری اطلاعات صورت گرفته، چهره روشن و تصویر خوبی از زنان آذربایجان غربی در حوزه فناوری اطلاعات دیده نشده است.

مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری آذربایجان غربی، با اشاره به موقعیت استراتژیک آذربایجان غربی، تاکید کرد: آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با 3 کشور خارجی گلوگاه ورود به اروپا بوده و موقعیت سوق الجیشی دارد که با این وجود فرصت های مناسبی برای اشتغال و سرمایه گذاری در این استان مطرح می شود.

وی، با تاکید برای تصمیم سازی و تدابیر لازم برای رفع بیکاری با برگزاری همایش های اینچنینی، گفت: باید با برگزاری همایش هایی همچون کارآفرینی زنان در راستای فرهنگ سازی برای اشتغال دختران و زنان فارغ التحصیل تلاش کرد که به دنبال کار غیرمرتبط نباشند.

تاجفر، با بیان این پرسش که چرا باید فضای مجازی به عنوان یک تهدید در کشور اسلامی ما مطرح شود، اضافه کرد: همه باید در راستای نهادینه سازی فعالیت های آموزشی، پژوهشی، ایجاد زمینه های پرورشی خلاق و نو، ترویج کارآفرینی و همچنین ارتقای توانمندی های زنان تلاش کنیم.

وی، با تقدیر از عملکرد رسانه ها، گفت: ضرورت دارد تا رسانه ها در راستای برندسازی و معرفی تولیدات استان مشارکت کنند تا نگرش سرمایه داران را تغییر داده و حضور و توجه آنان به هنرهای زنان را جلب نمایند.

مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری آذربایجان غربی، با تاکید بر اینکه کارآفرینی نوعی عبادت است، تصریح کرد: آذربایجان غربی دارای پتانسیل ها و ظرفیت های نویی است که می تواند به عنوان استان صادرکننده هنرها و مشاغل خانگی زنان در کشور و در سطح بین المللی مطرح شود.

ایران؛ قدرت اول جهان با حضور بیش از 60 درصد از دختران در دانشگاه ها

همچنین در ادامه این همایش «آزاده داننده» يكي از زنان كارآفرين نمونه و مديرعامل شركت فن آوران اطلاعات تهران طی سخنانی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور را دختران و زنان تشکیل می دهند، اظهار داشت: این در حالیست که در سال های اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دختران حدود 25 درصد از دانشگاهیان کشور را تشکیل می دادند.

وی با بیان اینکه ایران سهم اول را در دنیا در مشارکت 60 درصدی دخترن در دانشگاه ها به خود اختصاص داده افزود: حتی کشورهای توسعه یافته دنیا نیز در این زمینه فقط 50 درصد از کرسی های دانشگاهی را در اختیار زنان قرار داده است.

داننده با تاکید بر اینکه در جوامع روستایی از گذشته تفکیک جنسیتی میان زن و مرد در تامین اقتصاد خانواده وجود ندارد گفت: زنان و مردان از گذشته های دور و حتی امروزه دوشادوش یکدیگر در اقتصاد خانواده مشارکت داشته و به سهم خود تلاش می کنند.

تکنولوژی به سهولت مشاغل کمک می کند

مدیرعامل شرکت فن آوران اطلاعات با بیان اینکه تکنولوژی به سهولت مشاغل کمک می کند، ادامه داد: فناوری آی تی شکل انجام کارها را تغییر داده است، مثلا یک آژانس تاکسی تلفنی با 10 تا 20 راننده سهم کمی را از سود حاصل از کار میگیرد، اما امروزه با راه اندازی اسنپ با بیش از 36 هزار راننده صاحبان آن سود بیشتری دریافت می کنند.

این کارآفرین برتر با تاکید بر اهمیت جایگاه خانواده در جامعه اسلامی ایران، افزود: یکی از مهمترین مسئولیت های زنان در جامعه ما حفظ کیان خانواده و فرزندپروری است، با وجود فناوری اطلاعات زنان به راحتی می توانند کسب و کار خانگی خود راداشته و به امورات منزلشان نیز رسیدگی کنند.

وی با اشاره به سابقه 32 ساله خود در حوزه کار تصریح کرد: قطعا مشارکت همسران لازمه اشتغال زنان در تمام دوره ها بوده و اگر مردان یاری گر زنان خود در حوزه اشتغال نباشند آن ها با شکست مواجه می شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://uromnews.ir/?p=276312

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.