تمرینات آموزشی پاس مختص پاسورهای مبتدی به همراه تصویر ویژه ی هر تمرین در ادامه مطلب آمده است.

به گزارش اروم نیوز، در این مطلب تمرینات آموزشی پاس برای پاسورهای مبتدی به همراه تصاویر آموزشی ویژه ی هر تمرین در نظر گرفته شده است که در ادامه مشاهده می کنید:

۱ – پنجه ( تصحیح فرم انگشتان و دست)

تمرین پاس ویزه پاسورهای مبتدی

توپ را مطابق شکل جلوی صورت نگه دارید. فرد ایستاده توپ را به سمت یار نشسته رها کرده و او با پنجه توپ را بر می گرداند. این تمرین را چند بار تکرار کنید.

 

۲-  پاس هوایی ( پنجه زدن)

  تمرینات پاس برای پاسور های مبتدی

۱. پاها به اندازه عرض شانه باز و زانو ها کمی خمیده و دستها در مقابل صورت قرار می گیرد.
۲. شروع کشش بدن به سمت بالا توسط پاها صورت می گیرد.
۳. تمام بدن را تا نوک انگشتان پا به بالا بکشیده.
فرم صحیح نگه داشتن دست. بازو و انگشتان جهت پنجه زدن مطابق شکل ی باشد. ( دستها جلوی صورت در بالای ابروها )

 

۳ –  پنجه ( تصحیح کشش دستها )

تمرینات پاس برای پاسورهای مبتدی

فرد ایستاده در بالای خرک مطبق توپ را به سمت پایین رها کرده و فرد نشسته توپ را با دستها کاملا کشیده و پنجه به طرف او می فرستد.

۴ –  لحظه دریافت توپ

    تمرینات پاس برای پاسور های مبتدی

آیا می توانید ۵ . ۱۰ و ۲۰ یا ۳۰ مرتبه توپ را به طور متوالی به بالا پنجه بزنید.

 

 ۵-  پاس هوایی با پرش

    تمرینات پاس برای پاسور های مبتدی

۱٫ شروع حرکت با نوسان دستها از عقب به جلو می باشد.
۲٫ توپ در اوج پرش با انگشتان تماس پیدا می کند.
۳٫ پس از ارسال توپ دستها را کاملا به دنبال آن بکشید.

 

  ۶ –  پاس پنجه از پشت ( همراه با قوس بالاتنه به عقب )

  تمرینات پاس برای پاسور های مبتدی

۱٫ پاها را به حالت خمیده از زانو و فرم صحیح نگهداری بدن را جهت دریافت توپ حفظ نید.
۲٫ در لحظه دریافت توپ بدن عقب تر از توپ قرار دارد.
۳٫ بالاتنه در لحظه رها شدن توپ به سمت عقب متمایل شده و توپ را به عقب می فرستد.

 

۷ –  محاسبه لحظه دریافت توپ

  تمرینات پاس برای پاسور های مبتدی

آیا می توانید ۵. ۱۰. ۲۰ یا ۳۰ مرتبه پشت سر هم توپ را با پنجه به دیوار بزنید.

۸ –   بالا بردن قدرت در عضلات درگیر در پنجه زدن ( انگشتان – دستها – پاها )

تمرینات پاس برای پاسورهای مبتدی

مدیسین بال را در حالی به زانو زاویه داده ایم با پنجه به سوی یکدیگر پرتاپ می کنیم.

۹ –  بالا بردن دقت

    تمرینات پاس برای پاسور های مبتدی

با قدرت توپ را به زمین زده و سپس به سرعت در زیر توپ قرار گرفته و با پنجه توپ را به داخل سبد ( حلقه ) بسکتبال بیندازید.

 

۱۰ –    پاس دادن از بالای سر به عقب و بالا بردن قابلیت عکس العمل

    تمرینات پاس برای پاسور های مبتدی

بازیکن شماره ۱: توپ را به طرف دیوار پرتاپ می کند.
بازیکن شماره ۲ : سریع به زیر توپ دویده و آن را با پنجه از بالای سمت عقب می فرستد و حرکت ادامه می یاید.

 

  ۱۱ –  پنجه زدن از بالای سر به عقب با یک چرخش سریع

تمرینات پاس برای پاسورهای مبتدی

به شکل مثلثی بایستید.
توپی را که دریافت کرده اید ابتدا به بالا فرستاده و بعد از یک چرخش سریع به دور خود توپ را از بالای سر به عقب برای همبازی خود پاس دهید. بازیکنان زبده بدون اینکه دو بار توپ را با پنجه بزنند این تمرین را انجام دهند.

 

۱۲ –   پاس های کوتاه و بلند

 تمرینات پاس برای پاسور های مبتدی

بازیکن شماره ۱: توپ را با قوس زیاد به بازیکن شماره (۲) پاس می دهد.
بازیکن شماره ۲: توپ را با قوس کم (نیم قوس) به او بر می گرداند.

 

۱۳ – پاس های پهلو

  تمرینات پاس برای پاسور های مبتدی

در حالی به سمت دیوار یا تور قرار دارد نفرات در کنار یکدیگر با فاصله ایستاده و بدون چرخش توپ را به سمت یکدیگر پاس می دهند .
جهت آسان کردن تمرین یک بازیکن توپ را می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها : برچسب ها: , ,

اخبار مرتبط

نظرات

آخرین اخبار